19 oktober 2016

Att besöka sitt barns skola

- Mamma, kommer du idag till min skola? 
- Jo, det ska jag. 

Ett barn vars ögon glittrar. Hen är glad, stolt och lycklig. - Mamma ska se hur jag jobbar, tänker hen nog. Och det blev minst sagt en intressant dag. Jag fick besöka mitt barns klassrum, se hur hen jobbar, hur läraren jobbar, se vilka metoder läraren använder, upptäcka vilka regler som gäller, vilket klimat de har i rummet, känna hur arbetsron ser ut. En nyfiken förälder var jag som dock hade svårt att släppa sina lärarglasögon.  

Auskultationen var så nyttig för mig. Jag fick en annan inblick. Jag vet nu mer vad som gäller. 

Jag rekommenderar alla föräldrar att besöka sina barns klassrum. Det är hur kul som helst och hur lärorikt som helst. För att våra barn är viktiga! Skolan är viktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar