3 september 2012

Trevligt att träffas

Jag skulle ha fått en ny elev i min grupp men han kom inte till skolan. Inte nästa dag heller. Så jag tog luren i handen och ringde honom. Han svarade inte men ringde tillbaka snart. Ungefär såhär gick det samtalet: 

Jag: SPRINT-gymnasiet, Tiia Ojala
Elev: Hej, hur är läget?
Jag: Tack, bara bra. Och du då? 
Elev: Det är mycket bra!
Jag: Vad bra! Och vad heter du?
Elev: Jag heter Said*. Vad heter du?
Jag: Jag heter Tiia.
Elev: Trevligt att träffas!
Jag: Mmm  
Elev: Du ringt mig. 
Jag: Just det, jag undrade bara varför du inte kom till skolan idag. 
Elev: Jag sjuk. Jag kommer i morgon. 
Jag: Vad bra! Då ses vi i morgon! Hej då! 
Elev: Ja, men vem är du?
Jag: Jag heter Tiia. Jag är din nya lärare. Du ska börja i min grupp.
Elev: Ahaa!

Inte en enda dag som är tråkig i mitt arbete! Underbara små samtal, underbara individer, underbara roliga småstunder! Trevligt att träffas!

* Said heter så klart något annat i verkligheten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar